Monster Mash

Monster Mash

Mogelijkheden Moeilijkheid

Monster Mash in 1,5 min 

In 1,5 min laat ik jou monster mash zien. En dat is zo ongeveer net zo lang als dat het jou duurt iets geinigs te maken. Want het is echt heel simpel. Gewoon wat tekenen, opblazen maar en laten bewegen. Toch het wel heel vet dat je de 3D animatie kan exporteren naar andere software zoals Blender en daar verder mee aan de slag kan. Dat maakt Monster Mash heel krachtig en toch simpel.

Teken je eigen 3D animatie met Monster Mash

Is 3D Animatie lastig? Met Monster Mash niet! Teken je poppetje, klik op opblazen en laat hem, haar of het bewegen. In 3 stappen heb jij een toffe animatie gemaakt die je kan gebruiken in je video’s. Of je kan hem als 3D object opslaan en bewerken in andere tools zoals TinkerCad, SketchUp of Blender. En hoe tof is dat je zelf dan ook de 3D beweging behoudt. Monster Mesh, klein tooltje maar grote mogelijkheden. Zeker in combinatie met andere tools.

Zie Monster Mash in actie

Maak in 3 stappen jouw 3D animatie

Monster Mash stap 1

Klik op draw en schets je monster, poppetje of wat dan ook. Met je muis of een tekenpennetje. Hou het simpel want kleine details daar kan de monster mash niets mee. Teken gewoon direct in het vak of importeer een afbeelding en trek die over.

Teken je 1 poot, dubbelklik erop en daarmee zeg je tegen Monster Mash dat er aan de andere kant ook een poot moet komen.

Monster Mash stap 2

Klik op inflate en kijk hoe jouw schets een 3D model wordt. Een beetje zoals je een ballon zou opblazen. Heb een een poot gemarkeerd dan komt die ook aan de andere kant. En als je een foto hebt gebruikt dan gebruikt Monster Mash die als materiaal voor je model.

Klik en sleep een beetje heen en weer en je ziet jouw schets al een enigszins tot leven komen.

Super vet!

Monster Mash stap 3

Maar dan kan nog veel beter! Klik op animate en zet op handige plekken een paar punten. Klik op record en beweeg de punten zoals jij dat zou wilt. Klik op play en hoppa jij hebt in 3 stappen een mooie 3d animatie gemaakt!

Gebruik een afbeelding

Je kan ook een foto als achtergrond gebruiken en die overtrekken. Dubbelklik op een poot, been, oor, hoorn,… en het lijntje wordt rood. Daarmee geef je aan dat die ook aan de andere kant moet komen.

En zo maak jij 3D vogels, neushoorn, fantasie figuren en wat al niet meer! Klik op de knop en zie de vogel bewegen!

Zie de vogel bewegen Zie de geit in beweging

Klaar! En nu?

1 Opslaan

Je kan je project opslaan op je laptop als een gecomprimeerde map. Je weet wel met zo’n ritsje. Deze kan kan je later altijd weer openen in Monster Mash.

2 Exporteren als 3D Object

Maar je kan ook van elk frame van de animatie een .obj, zeg maar een 3D bestand downloaden en openen in een andere tool zoals SketchUp, TinkerCad of Blender.

3 Exporten als 3D animatie 

En als je kiest voor een .glb file blijft ook nog eens de animatie behouden. Te gek!